نوشته شده توسط : علی افشار

در حالی که مسئولان کشور مراکش سخت درگیر ساخت بزرگترین مزرعه خورشیدی متمرکز جهان هستند، مسئولان اسکاتلند روی رکورد جدیدی کار کرده و قصد دارند اولین مزرعه بادی شناور در جهان را بسازند. این مرزعه شناور در مجاورت سواحل اسکاتلند قرار خواهد گرفت و برای تولید برق شهروندان اسکاتلندی از نیروی بادهای اقیانوسی استفاده خواهد کرد. این مزرعه در فاصله 25 کیلومتری ساحل واقع خواهد شد و مراحل اولیه ساخت پروژه در سال 2017 میلادی شروع خواهد شد.

این پروژه توسط شرکت Statoil اجرا می‌شود، که آخرین تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در ساخت این مزرعه بادی را گرفته است. هدف این شرکت ساخت یک مزرعه توربین بادی با توان 30MW است که به نوعی روی سازه‌های شناور در آب ساخته خواهد شد. این مزرعه می‌تواند پس از ساخت برق 20 هزار خانه را تامین کند.

این پروژه جدید یک پارک آزمایشی نام گرفته است به این معنی که در آینده نزدیک توسعه خواهد یافت. این پارک در مجموع چهار کیلومتر مربع وسعت دارد و در محدوده‌ای قرار می‌گیرد که سرعت میانگین باد در آنجا 10 متر در ثانیه است. این پارک علاوه بر ایجاد تحول برای تولید انرژی، موجب اشتغال زایی نیز خواهد شد.

 شرکت Statoil قصد دارد برای انجام این پروژه با تامین کنندگان اسکاتلندی و سایر شرکت‌ها همکاری کند.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: